dydaktycznojęzykowy

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) przeczytać niż „przerobić” pod kierunkiem nauczyciela. Nadmierne obciążenie tekstu pracą dydaktyczną wywołuje u uczniów nudę i negatywny stosunek zarówno do danego utworu, jak i do czytania obcojęzycznej literatury pięknej w ogóle. Obfite czytanie umożliwia rozłożenie pracy dydaktycznojęzykowej i przeprowadzanie jej na materiale nowym oraz dobieranie dla każdego rodzaju pracy odpowiedniego tekstu. Inaczej mówiąc, przed metodyką staje konieczność zróżnicowania — zależnie od podstawowych celów dydaktycznych — rodzajów czytania literatury pięknej, pogłębionego ich opracowania oraz przygotowania zróżnicowanych pomocy naukowych...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Siatkowski, Stanisław (red.) 1977. Elementy realioznawcze i literackie nauczania języka ro­syjskiego, Warszawa : WSiP
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.
Sąsiedztwo a fronte

K) Słowa obecne w Słowniku ortograficznym języka polskiego Władysława Kokowskiego i pominięte w indeksie, ze względu na założenia NFJP.