nibytajemnica

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Albo że, owszem, nakłaniamy, ale do czegoś zupełnie innego: mówimy „faluj z nami!”, co ma odniesienie: „kup czipsy”; lub „bądź sobą!” (czytaj: „kupuj Pepsi”). Komunikat reklamowy udaje informację o badaniach naukowych („przeprowadzono największe w Europie badania...”, wiadomość z ostatniej chwili („uwaga, uwaga, podajemy komunikat...), wynurzenia nibyprzyjaciółki, zazdrośnie, choć pozornie strzegącej swojej nibytajemnicy (,jest tylko mój...”), okrzyki zachwytu i naiwne pytania. Królują akty pośrednie, zachowania udawane. Reklama stosuje chwyty znanejuż dzieciom: „ja cię wcale nie namawiam”, „ja tylko mówię”, „ja tylko tak sobie, a ty jak sobie chcesz”...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Bralczyk, Jerzy 2000. Język na sprzedaż, wyd. 2, Warszawa ; Bydgoszcz : Branta
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
rzeczownikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.