opisowo-problemowy

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) — to ponawiany postulat. W związku z tym zwraca się uwagę na takie zabiegi metodyczne, jak wyważenie proporcji między materiałem abstrakcyjnym a upoglądowionym, różnicowanie materiału graficznego, stopniowanie złożoności i struktury pojęć, różnicowanie słownictwa i stylu wypowiedzi. Rezultatem tych zabiegów powinny być różne typy podręczników na przykład obrazkowo-tematyczny, opisowo-problemowy. Pod hasłem koordynacja omawia się sprawę korelacji i integracji podręczników. Korelacja, inaczej koordynacja pionowa, oznacza, iż opracowanie podręczników dla ciągu klas I—X czy XI powinno być zgodne z koncepcją nauczania danego przedmiotu w szkole...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Parnowski, Tadeusz (red.) 1973. Z warsztatu podręcznika szkolnego. Praca zbiorowa, Warszawa : PZWS
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.