przywoływalny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Klasycznym dla sloganu typem składniowym jest użycie nazwy produktu jako podmiotu prostego zdania. Pozwala to na wytworzenie w świadomości konsumentów stałych i łatwo przywoływalnych związków między przedmiotem reklamy i jego funkcją. Od dawna wiadomo, że „cukier krzepi”. Ostatnio moda na ten schemat wraca. Jeden produkt „pomaga”, jeszcze inny „karmi” („Karmi” to także nazwa piwa bezalkoholowego, dzięki czemu „Okocim Karmi” może mieć dwa odniesienia). Dobrze, gdy grupa orzeczenia składa się po prostu tylko z czasownika, ale i slogany typu „XX zbliża ludzi”, „XX szybko pomaga” mogą być zręcznie stosowane...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Bralczyk, Jerzy 2000. Język na sprzedaż, wyd. 2, Warszawa ; Bydgoszcz : Branta
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.