treściowo-programowy

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Generalny wniosek, jaki pragnąłbym wysnuć z tych rozważań, brzmi następująco: będzie bardzo niedobrze, jeśli zapoczątkowywana obecnie dyskusja na temat reformy kształcenia nauczycieli odwróci naturalną kolejność rzeczy i zacznie rozstrząsać szczegóły organizacyjnych rozwiązań zamiast zogniskować się wokół podstawowych merytorycznych, treściowo-programowych i modelowych problemów. Ustalone bowiem zbyt wcześnie ramy organizacyjnych rozwiązań mogą się stać pancerzem czy wręcz kaftanem bezpieczeństwa dla nowatorskich merytorycznych koncepcji, które będą musiały być dokrawane na siłę do a priori założonych struktur organizacyjnych. Uważam, że na łamach naszego, własnego fachowego czasopisma trzeba to wyraźnie i szczerze powiedzieć, choć nie zdecydowałbym się napisać o tym na łamach masowego dziennika czy tygodnika...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
KPed - Kwartalnik Pedagogiczny (Warsza­wa)
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.