werbalno-abstrakcyjny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) niem. Hołdując ideałom encyklopedyzmu zwolennicy materializmu dydaktycznego przeceniają znaczenie treści poznawczych, z lekceważeniem zaś odnoszą się do sprawy zastosowania przez młodzież tych treści w przetwarzaniu otaczającego ją świata. Ta jednostronność, prowadząca do werbalno-abstrakcyjnego wykształcenia, niekorzystnie odbija się zarówno na przygotowaniu młodzieży do życia, jak i na jej rozwoju. Cierpi wskutek tej jednostronności i samo opanowywanie wiedzy, jej nadmiar wpływa bowiem na pośpiech, zmusza do „podającego” toku nauczania, nie sprzyja — wskutek niepowiązania z samodzielnym wysiłkiem i działaniem — trwałemu opanowaniu...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Okoń, Wincenty 1969. Podstawy wykształcenia ogólnego, wyd. 2, Warszawa : Nasza Księgarnia
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.