zapamiętywalny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) tu (tj. tworzą „osobowość” produktu, nadają mu tożsamość) jako podstawę silnej, powszechnie znanej i dobrze rozpoznawalnej marki, ale też muszą posiadać „to coś” (art), co przykuwa uwagę odbiorcy, dzięki czemu komunikaty te są przez niego odbierane jako nietypowe, oryginalne, intrygujące, wyróżniające się z tła, łatwiejsze do zapamiętania. Zakłada się, że powinny one być unikatową kompozycją treści (mocno eksponującej markę i efektywnie sprzedającej produkt) z atrakcyjną, efektowną, łatwo zapamiętywalną formą. Powinny być również wiarygodne, zrozumiałe, oczywiste i proste w odbiorze, wyrażające pewność przekonań i szacunek dla odbiorcy, a ponadto zgodne z prawem, obyczajami i dobrym gustem. To w konsekwencji przyczynia się do wzrostu świadomości marki u konsumenta, wzbudzenia pozytywnego stosunku do produktu i chęci jego posiadania, wreszcie - sukcesywnego kupowania tego właśnie produktu lub korzystania z sugerowanej usługi. W ten...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Wyderka, Bogusław (red.) 1999. O kształcie języka. Studia i rozprawy, Opole : UO
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.