zapoznawać

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Charakteryzując poziom wysiłku dopuszczalnego dla dzieci w różnych klasach wieku, można ogólny podział sprowadzić do następującego [255]: 1) w wieku 7-8 lat dopuszczalne jest wprowadzenie dyscyplin sportowych, które kształtując koordynację ruchów, zapoznawałyby dziecko ze środowiskiem lądowym i wodnym, a do takich dyscyplin zaliczyć można pływanie i łyżwiarstwo figurowe, 2) w wieku 9-10 lat wprowadza się dyscypliny rozwijające zwinność, szybkość i dynamikę ruchów, a zaliczyć do nich można skoki do wody, gimnastykę, lekką atletykę (biegi krótkie i skoki), akrobatykę, saneczkarstwo, łyżwiarstwo szybkie, tenis stołowy i narciarstwo zjazdowe, 3) w latach 10 - 12 wprowadza się dyscypliny rozwijające w większym stopniu siłę i wytrzymałość, a więc gry zespołowe, sporty walki oraz dyscypliny wymagające trudnego sprzętu, jak zespołowe gry sportowe, boks, judo, rzuty lekkoatletyczne, kajakarstwo, szermierka, tenis itp., 4) wreszcie w wieku 15 -17 lat...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Drozdowski, Zbigniew 1972. Antropologia sportowa. Morfologiczne podstawy wychowania fizycznego i sportu, Warszawa ; Poznań : PWN
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
czasownikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.
Sąsiedztwo a fronte

K) Słowa obecne w Słowniku ortograficznym języka polskiego Władysława Kokowskiego i pominięte w indeksie, ze względu na założenia NFJP.

Sąsiedztwo a tergo
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •