promocyjno-reklamowy

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Jednym z najważniejszych mechanizmów perswazyjnych stosowanych w komunikatach reklamowych jest wartościowanie (przede wszystkim dodatnie). Skuteczne kreowanie wizerunku marki lub konkretnego produktu poprzez wskazanie jego wartości dla odbiorcy - to podstawowe zadanie stojące przed każdym dysponentem reklamy. Sytuacja wyjściowa jest zazwyczaj taka, że sam towar niewiele znaczy dla konsumenta i dopiero działania promocyjno-reklamowe nadają mu określoną wartość użytkową i/lub estetyczną w jego percepcji. W planowaniu kampanii reklamowych określa się najpierw różnego typu megatrendy i trendy sterujące zachowaniami konsumentów (np. hedonizm, estetyka, ekstrawersja, aktywność, technika, komfort...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Wyderka, Bogusław (red.) 1999. O kształcie języka. Studia i rozprawy, Opole : UO
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.