ikoniczno-werbalny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) W reklamie odbiorca może właśnie dostrzec specyficzne współdziałanie przekazu ikonicznego z werbalnym (Spitzer, 1980). Te relacje są m.in. przez reklamę kodyfikowane i tworzą z jednej strony wrażliwość estetyczną, z drugiej umiejętności komunikacyjne odbiorcy. Oto trzy przykłady takich ikoniczno-werbalnych zachowań reklamowych. Najprostsza sytuacja: „moja nowa mini” - mówi dziewczyna w minispódniczce, pokazując na pudełko margaryny „Mini”. Ta prosta dwuznacznośćjest komunikatem już zbanalizowanym, także przez reklamę. Dru...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Bralczyk, Jerzy 2000. Język na sprzedaż, wyd. 2, Warszawa ; Bydgoszcz : Branta
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.