komercyjno-reklamowy

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Materiał informacyjny do adnotacji czerpiemy ze źródeł różnego rodzaju, a więc z tekstów na obwolutach (należy się do nich ustosunkowywać krytycznie ze względu na ich charakter komercyjno-reklamowy i tonować zawarte tam nieraz superlatywy), ze wstępu, przedmowy i posłowia, z „Księgarskiego Katalogu Nowości" (niestety opóźnianego). Jeśli chodzi o reedycje książek z pierwszych lat po wojnie, dziś nieraz częściowo zapomnianych, to pomocą służyć może „Literatura Piękna — Przewodnik Bibliograficzny" — roczniki za lata 1954—1956, „Przewodnik Literacki i Naukowy", roczniki „Nowych Książek" i adnotowane katalogi instytucji wydawniczych...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Bibliotekarz - Bibliotekarz (Warszawa)
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.