polifoniczno-homofoniczny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) niki wariacyjnej najbardziej charakterystycznym rysem Wariacji Goldbergowskich jest okoliczność, że wzorem, czyli tematem do wariacji jest tam nie sama melodia arii wraz z przynależnym do niej podkładem harmonicznym, ale całość tematu jako struktury polifoniczno-homofonicznej, w której każdy z głosów ma swe znaczenie. Wprawdzie aria, która służy tu za temat do wariacji, ma w zasadzie koncepcję homofoniczną, jednak jest to homofonia typowo barokowa, tzn. taka, w której przy melodycznej przewadze głosu najwyższego wszystkie inne — zwłaszcza stanowiący podporę harmoniczną głos basowy — są również melodycznie walentne...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Łobaczewska, Stefania 1961. Style muzyczne. T. 1. Cz. 2, Kraków : PWM
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.