quasi-poemat

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Kaprys włoski należy dziś do najczęściej wykonywanych utworów Czajkowskiego. Mniej finezyjny od Kaprysu hiszpańskiego Mikołaja Rimskiego-Korsakowa, odznacza się większą szczerością i autentycznością wyrazu. Byłoby błędem szukać w tym utworze dowodów płytkości czy nawet banalności muzyki Czajkowskiego. Chciał skomponować lekki, wręcz rozrywkowy quasi-poemat symfoniczny. Mieszkańcy słonecznej Italii, zwłaszcza ci poznawani na ulicy, nie przesadzają w głębokim traktowaniu życia, są pogodni, rozśpiewani i takich właśnie, za pośrednictwem wyśpiewywanych przez nich melodii, chciał w swej muzyce ukazać Czajkowski...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Swolkień, Henryk 1976. Piotr Czajkowski, Warszawa : PIW
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
rzeczownikliczba pojedyncza

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.