reklamowo-komercyjny

Słowo poświadczone w fotocytacie:
(...) Narciarstwo zjazdowe stało się najpopularniejszą gałęzią n.r. Zapotrzebowanie na sprzęt pociągnęło gwałtowny rozwój odpow. przemysłu, który z kolei akcjami reklamowymi powoduje zwrotnie wzrost zainteresowania n.r. Na tym tle w krajach kapitalist. doszło do wykorzystywania nazwisk głośnych narciarzy w celach reklamowo-komercyjnych. Zjawisko to, istniejące w łonie wielu innych sportów, w narciarstwie wyczynowym posiada wyjątkowe rozmiary i ekspansywny charakter...

Dodatkowe informacje

Diachroniczna częstość użycia słowa (wystąpień na milion wyrazów):
Lokalizacja ekscerptu na stronie:
Adres bibliograficzny:
Lipoński, Wojciech 1987. Humanistyczna encyklopedia sportu, Warszawa : Sport i Turystyka
Etykiety gramatyczne poświadczenia:
przymiotnikliczba mnoga

Zastrzeżenia

W naszych materiałach trafiają się błędy, są nieuniknione w tak wielkim zbiorze danych. Procentowo nie jest ich jednak więcej niż w klasycznym 11-tomowym Słowniku języka polskiego pod red. Witolda Doroszewskiego. Ciągle je wyszukujemy i nanosimy natychmiast poprawki, co w epoce przedelektronicznej było zupełnie niemożliwe.